هفت نکته‌ی مهم SEO در سال ۲۰۱۵

سئو ۲۰۱۵

همزمان با سپری شدن زمان، الگوریتم‌های رتبه‌بندی سایت‌ها توسط موتورهای جستجو نیز در حال تحول و بهبود مداوم هستند، انجام SEO یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو، نیز نیازمند فرآیندهای متفاوتی نسبت به گذشته است.
آنچه در ادامه مشاهده می‌کنید، فهرستی از آخرین روش‌های بهبود SEO در سال ۲۰۱۵ هستند.

تجربه کاربری موبایل

استفاده از دستگاه‌های قابل حمل و موبایل‌ها برای مرور صفحات وب روز به روز در حال افزایش است. تولید سایتی با محتوای واکنش گرا( Responsive ) از نیازهای مهم طراحی سایت در سال ۲۰۱۵ است. موتور جستجوی گوگل سایت‌هایی که در نمایشگرهای موبایل به درستی نمایش داده نمی‌شوند را شناسایی می‌کند و رتبه‌ی منفی برای سئوی آن‌ها در نظر می‌گیرد.

همخوان( Share ) با کیفیت در شبکه‌های اجتماعی

همخوان‌های با کیفیت توسط افرادی که دنبال‌کنندگان بسیاری دارند و دریافت لایک یا پلاس بیشتر در شبکه‌های اجتماعی نشانه‌ای از با کیفیت بودن محتوای شماست.

عملکرد کاربر در صفحه‌ی وب

معیارهایی مانند Bounce Rate و همچنین مدت زمان سپری شده در صفحه‌ی وب عواملی هستند که می‌توانند در رتبه‌بندی سایت شما اهمیت زیادی داشته باشند.
بهبود روش‌های یافتن و دسترسی به اطلاعات و همچنین حذف عواملی که ممکن است باعث نارضایتی کاربران شوند، سبب می‌شود تا کاربران مدت زمان بیشتری در سایت شما باقی بمانند و صفحات بیشتری را مشاهده کنند.

عوامل رتبه‌بندی عمومی

عوامل عمومی مانند بک‌لینک‌ها، رتبه‌ی عمومی دامنه، مسیر حرکت کاربر و عوامل اینچنین نسبت به گذشته اثرات کمتری روی سئو باقی می‌گذارند. هرچند داشتن بک‌لینک‌های با کیفیت از دامنه‌های معتبر همچنان اثر مثبتی روی SEO سایت شما دارند.
تمرکز روی ایجاد محتوای با کیفیت عاملی است که بیشترین اثر را روی بهینه‌سازی سایت شما خواهد داشت.

HTTPS به عنوان عامل رتبه‌بندی

در سال گذشته گوگل به طور رسمی اعلام کرد سایت‌هایی که از پروتکل https برای ارائه‌ی محتوا استفاده کنند، رتبه‌ی بهتری در نتایج خواهند گرفت و اثر این عامل در آینده بیشتر نیز خواهد شد. علت این موضوع حفظ امنیت کاربران است. گوگل می‌خواهد کاربران را به سایت‌های ایمن‌تر هدایت کند.

نتایج شخصی شده

فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی سبب ایجاد شبکه‌ای از کاربران می‌شود که به محصول یا خدمات شما علاقه دارند. شناسایی این شبکه توسط موتورهای جستجو سبب می‌شود، امکان ارائه‌ی نتایج سفارشی‌شده یا شخصی شده برای این شبکه فراهم شود. بخش مهمی از تلاش موتورهای جستجو، نمایش نتایجی است که مورد علاقه‌ی کاربران است. ممکن است یک نتیجه برای کاربری خاص خوب و برای کاربری دیگر نامناسب باشد.

محتوای تصویری

توجه بیشتر به تصاویر،‌ فیلم‌ها و سایر عناصر بصری علاوه بر بهبود کیفیت رسانه، و افزایش قدرت انتقال، رتبه‌ی سئو را نیز افزایش می‌دهد.

منبع
سئو چیست؟

این نوشته در SEO ارسال و , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>