متاتگ‌های استاندارد برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

با فراگیرشدن شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، گوگل پلاس و لینکداین استانداردهایی نیز برای به اشتراک‌گذاری مطالب در این شبکه‌ها توسعه یافته‌اند.
یکی از این استانداردها، تگ‌هایی برای مشخص کردن ویژگی‌های یک صفحه یا مطلب در سایت‌ها است. ویژگی‌هایی مانند نام سایت، نویسنده‌ی مطلب، تصویر بندانگشتی مطلب و توضیحات اضافی که می‌تواند راهنمایی برای شبکه‌های اجتماعی به حساب آید.

استاندارد مورد استفاده برای این موارد پروتکل Open Graph نام دارد.
این پروتکل منابع مورد نیاز برای اشتراک یک مطلب را به شیوه‌ای استاندارد در می‌آورد تا انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی به بهترین شکل ممکن صورت بپذیرد.

دارندگان سایت یا وبلاگ با گنجاندن چند تگ ویژه در بخش head سایت خود، مشخصاتی مانند تصویر بندانگشتی و توضیحات اضافی را به طور صریح مشخص می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک با پردازش این تگ‌ها مطلب شما را آن طور که می‌پسندید به نمایش در خواهند آورد.

اضافه کردن این تگ‌ها در سیستم وردپرس بسیار آسان است. کافی است یکی از افزونه‌هایی که برای این‌کار توسعه پیدا کرده‌اند را روی وبلاگ خود نصب کنید و تنظیمات مورد نیاز را در آن به انجام برسانید.
پیشنهاد من افزونه‌ی «WP Facebook Open Graph protocol» است.
دو تنظیم اصلی برای فعال شدن این افزونه، شناسه‌ی شما در فیسبوک و تصویری دلخواه است که برای مطالب بدون تصویر مورد استفاده قرار بگیرد.

برای آزمایش عملکرد این افزونه، همین مطلب را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید
با تشکر !

این نوشته در HTML, SEO, برنامه‌نویسی ارسال و برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>