شش دلیل برای بهینه‌سازی سایت‌های اینترنتی

مزایای بهینه‌سازی سرعت و حجم سایت اینترنتی

کاهش حجم صفحات وب با ابزارها و تکنیک‌های مختلفی به انجام می‌رسد. از آن جمله می‌توان به انتخاب صحیح فرمت تصاویر، بهینه‌سازی تصویرها، طراحی گرافیکی با در نظر داشتن حجم، کدنویسی بهینه و فشرده‌سازی اشاره کرد.
شاید در نگاه نخست به نظر برسد، با پیشرفت سخت‌افزارها و توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی، نیاز به کاهش حجم صفحات وب کمتر از گذشته اهمیت دارد. در ادامه برخی دلایل که اشتباه بودن این تصور را نشان می‌دهند، فهرست می‌کنم:

  1. کاهش هزینه‌ها: کاهش حجم صفحات وب مساوی است با کاهش نیاز به فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند.
  2. بهینه‌سازی موتور جستجو( SEO ): یکی از مهم‌ترین موارد که می‌تواند رتبه‌ی سایت را در نظر موتورهای جستجو افزایش دهد، سرعت بارگزاری صفحات وب و حجم کمتر آن‌ها است.
  3. افزایش بازدید: هرچه حجم سایت بیشتر باشد و زمان بارگزاری آن بیشتر طول بکشد، کاربران بیشتری از بازدید سایت شما منصرف می‌شوند. هر یک کیلوبایت حجم اضافه و هر یک ثانیه تاخیر می‌تواند اثری فراتر از تصور در حجم بازدیدکنندگان باقی بگذارد.
  4. حفظ محیط زیست: مصرف بیشتر پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی مساوی است با مصرف بیشتر انرژی و آلودگی بیشتر محیط زیست.
  5. ابزارهای جدید: با روی کار آمدن تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، بسیاری از کاربران از این ابزارها برای مرور اینترنت استفاده می‌کنند. محدودیت‌های سخت‌افزاری و محدودیت در سرعت و حجم دسترسی به اینترنت، کاهش حجم و افزایش سرعت بارگزاری را به موضوعی مهم تبدیل می‌کنند.
  6. افزایش امنیت داده‌ها: هر چه حجم منابع یک سایت بیشتر باشد، تهیه‌ی پشتیبان از آن سخت‌تر و طولانی‌تر خواهد بود. در نتیجه ممکن است تهیه‌ی پشتیبان در دوره‌های کوتاه‌مدت مقدور نباشد.
این نوشته در SEO, امنیت, برنامه‌نویسی ارسال و , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>